torsdag, januari 29, 2009

Tack, mamma!

Idag måste jag passa på och tacka min mamma. Hon ställer upp något så otroligt mycket för mig och min lilla familj. Klart vi skulle klara oss utan henne, vi skulle ju vara tvungna, men jisses vad mycket lättare och trevligare vårt liv är på grund av henne. Hon passar Sally varje vecka så att jag kan träna på dagtid. Hon hämtar Lydia en dag i veckan på förskolan och går på dramalek med henne på eftermiddagen. Hon och hennes man hittar på aktiviteter med Lydia, är här med mig ibland på kvällen om Jonas är borta, barnvaktar, ställer upp, engagerar sig och finns som viktiga personer i mina barns liv, vilket jag tycker är så underbart. Jag har varit lite spysjuk i veckan och känner mig matt och svag. I går, när Jonas var hemma med Sally, sov jag mest hela tiden. I dag skulle Jonas jobba. Då kom min mamma hit klockan halv åtta på morgonen (Jonas går kl sju) och hjälpte till med barnen, lämnade Lydia på dagis, handlade åt mig på vägen hem medan jag låg och vilade med Sally. Sen tog hon Sally med sig hem så jag kunde vila en timme till innan jag hämtade Lydia. Lydia och jag kunde i lugn och ro ägna oss åt varandra hela eftermiddagen, vilket var jättehärligt. Sen hämtade Jonas Sally på vägen hem, lagom till middagen som jag och Lydia lagat tillsammans. Det var så skönt att få en extra dag att ta det lite lugnt och hämta kraft på. Tack så otroligt mycket, mamma. För idag och för alla andra dagar!

6 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Känner igen mig precis, min mamma gör ungefär samma saker. Dessutom sover Lovisa där ibland plus att hon kommer och hämta L en-två morgnar i veckan och går med henne till dagis så jag kommer iväg hemifrån lite snabbare. Guld värt och jag blir nästan tårögd nu när jag tänker på det och läser ditt fina inlägg. Mammor rules!

Botilda sa...

Finns såna mammor? Vilka förebilder!

Heliotropen sa...

Jag blir lite avundsjuk (även om farmor och farfara är jättesnälla och ställ upp mycket), men mest av allt glad för din skull. Vilken toppenmormor! Sådan vill jag också bli om en femton tjugo år.

marianne sa...

Oj vad glad jag blir. Du ska veta att det är rena nöjet att vara med dom där två guldklimparna (och sen är det ju så jäkla tråkigt att spela golf du vet). Tack älskling (och Jonas förstås) för att jag har fått fina små barnbarn ! Mamma

Kajsa sa...

Tove: Absolut, mammor rules!

Botilda: Tydligen. Och jag är så glad att min mamma är en av dem.

Heli: Ja, en sån mormor vill jag faktiskt också bli, inser jag när du skriver det. :)

mamma: En vinn-vinn situation helt enkelt! Kram

Anonym sa...

Vilken fin mamma! Få jag låna henne?