tisdag, januari 13, 2009

Ensam kvinna åker buss

Köpte mitt första åkkort sedan i maj 2008 igår. Bara en sån sak. Det innebär att jag räknar med att åka buss även utan barnvagn framöver. Till min förvåning har de helt bytt system och jag fick ett grönt flashigt kort som blippar på bussen istället för en vanlig gammal magnetremsa. Det dåliga med det är ju att det inte går att gå på bak på blåa bussarna utan man måste ta sig förbi någon av blippstationerna.

Det är faktiskt bra mycket roligare att umgås med mina barn dessa dagar när jag är borta under dagtid och blir glad av att komma hem och träffa dem. Var redigt trött på alla sjukdagar (först i två veckor precis innan jul och sen hela jullovet hemma allihopa tillsammans och sen sjukvecka efter jul också.) och allt hemmahäng nu. Att vara föräldrarledig med Sally två dagar i veckan kommer kanske bli riktigt skönt nu när jag får kombinera det med annat.

4 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Access heter det Kajsa! ;) Får alla sådana kort nu eller? Tror inte det, känn dig utvald!

Yogamamma sa...

men okej, nu känns det som jag varit borta för länge. Vad exakt är det du ska göra på dagtid?

Kajsa sa...

Toves: Åh nej, varför har de valt mig - en ovan deltidsmammaledig som inte alls känner något behov av att gå i bräschen för just detta?!

yogamamma: Ja, den som det visste.. haha. Nä men jag gör lite i egna firman samt vickar som lärare och söker jobb.

Botilda sa...

Å, det kommer att bli toppen! Lite av båda världarna. Vi gjorde liknande med Sprallin, varvade jobbdagar med lföräldraledighetsdagar.

Vad gör du i egna firman?