fredag, januari 02, 2009

Bokslut

Okej, kanske skulle man göra en schysst lista över 2008, men det tar för lång tid. Timmen är sen. Så jag sammanfattar året i lite korta ordalag istället. Den bestående känslan av år 2008 är att det var ett ganska tungt år för många. Många skiljsmässor, dödsfall, uppsägningar och annat jobbigt har drabbat personer i min omgivning. Men för mig personligen har det inte varit så förutom att farmor dog under hösten. Om jag lite snabbt försöker komma ihåg detta år så är det tre saker jag kommer att tänka på:

1. UR - Första delen av året jobbade jag på UR, som är en helt underbar arbetsplats, så det var en verkligt rolig start på det hela.

2. Kolonistugan - Vi köpte stugan, som visserligen visade sig vara ett större projekt än vi kanske räknade med, men som jag vet i långa loppet kommer att generera enorm glädje. Ja, gör det redan nu. Jag är fast övertygad om att det var ett mycket bra beslut att köpa den och jag ser fram emot att få fortsätta på det äventyret till våren.

men framför allt, naturligtvis
3. Sally! - sen, mitt i sommaren, kom Sally - trollunge nummer två. Det känns helt galet fantastiskt! Att Sally nu är här, i kombination med den superhäftiga resa det är att följa med i Lydias fortsatta utveckling är absolut årets bästa på alla plan.

Mitt 2008 var ett ganska bra år så här på det stora hela. Jag avslutar med ett av mina favvokort från året. På mig, för en gångs skull, och inte på mina barn (nåja, lite barn kanske, men bara bakifrån). Taget i närheten av stugan. Så där fick jag nästan med både lite punkt 2 och punkt 3 på listan. :)

9 kommentarer:

Yogamamma sa...

Skön årskrönika, en del bloggare har så fasligt långa, men här har du summerat på ett coolt sätt tycker jag.
Och vilken fin bild!
Gott nytt 2009!

Kajsa sa...

yogamamma: Tack! Och tack det samma. :)

Jenny sa...

Jättefin bild. Gott nytt år!

Anonym sa...

Bra läsning - och en superfin bild!

Anonym sa...

Detta året har jag blivit djupt imponerad och glad över att du visat dej vara en sån toppenfin mamma. (Kanske inte vad en jämnställd !?!!??? ung !? kvinna med yrkesambitioner helst vill läsa som nummer ett men jag vill påstå att det är en bragd att rodda två små med kärlek och tålamod). Fortsatt lycka önskar jag dej 2009 och alla dina därefter kommande år. Håller tummarna för att du nu får chansen att utveckla dina storartade talanger även utanför hemmets väggar. Gott Nytt År! önskar Mamma

Tove Kungsholmen sa...

Superfin bild, förstår att du gillar den! Gott nytt 2009 och jag håller självklart en tumme för dig på jobbfronten.

RANA sa...

Vad söt du är och herre gud vad du ser UNG ut. Är du bara tjugo???

Jag myste gott åt din mammas kärleksförklaring ovan. Rart!

Och du fick verkligen till en jättebra krönika, kärnfull och fin. Jag tänker inte försöka mig på det vågstycket.

Och så har du nåt att hämta hos mig.

Kramar, Rana

Kajsa sa...

Mamma: Oj, nu blir jag lite generad.. men tack. Känns ju inte alltid som om jag är så där toppenbra, känns tyvärr som om jag tappar tålamodet lite för ofta faktiskt och gillar verkligen inte mig själv när jag skriker på Lydia. Fast det är oftast när jag är ensam med båda barnen, så det slipper ju andra höra..*skäms*

Tove: Tack för den tummen! Den behöver jag.

Rana: Absolut, jag fyllde just 20. Hihihi ;)

Kajsa sa...

Oj, glömde ju Jen och LadyFi! Tack och gott nytt år till er!