söndag, april 05, 2009

Surt, sa räven

Åh, i fredags var det riktigt tråkigt när min gamla producentkompis från UR ringde och undrade om jag ville skriva manus med henne i maj. Så som vi har gjort några gånger ihop förut. Ett program om matte och musik! Låter så himla kul. Men jag var ju tvungen att tacka nej. Så ser livet ut. Jag kan inte hoppa av ett heltidsjobb som sträcker sig betydligt längre för ett tillfälligt jobb på UR. Även om det är den arbetsplats som jag trivs bäst på i hela världen. Det är inte så att jag inte trivs där jag är nu. Jag trivs faktiskt bättre än jag trodde att jag skulle göra och kan nog tänka mig att stanna ett tag om jag får chansen (vilket jag visserligen inte tror, men ändå). Men fan, jag älskar barnredaktionen på UR! Så enkelt är det.

2 kommentarer:

Heliotropen sa...

Bittert!

Fröken Blund sa...

Oj va tungt...
vilket moget, vuxet, smart och tråkigt beslut. Ibland behövs dem oxå helt enkelt, men jag förstår att det känns lite ont i kroppen!