onsdag, april 01, 2009

Min fantastiska lärare

Jag går en distansutbildning i projektledning på Berghs nu under våren (anmälde mig innan jag visste att jag skulle börja jobba heltid). Ett av projektledarens viktigaste uppdrag är att hantera alla deltagare i ett projekt; motivera när det behövs, piska på eller sätta upp gränser när det behövs. Se till att alla vill prestera sitt bästa och att arbetet går framåt. Vi har en lärare som själv är mycket framgångsrik inom yrket. Nu den senaste tiden har jag haft lite för mycket att göra för att riktigt göra mina inlämningsuppgifter på ett tillfredsställande sätt och jag har dessutom känt mig ganska inkompetent och håglös. Det är nu min kursledares enorma erfarenhet märks, för när jag började tappa gajsten svarade hon med att bli otroligt uppmuntrande, peppande och stöttande och skriva en massa trevliga saker till mig som jag inte ens tror på själv. Men det spelar ingen roll, när jag känner mig hängig och dålig blir jag alldeles tårögd när hon skriver att hon tycker jag gör ett bra jobb. Det är verkligen verkligen vad jag behöver höra just nu och jag fattar precis varför hon är en så framgångsrik ledare i affärslivet.

Inga kommentarer: