lördag, april 18, 2009

Solsken i blick

Okej, jag befinner mig (inte för första gången tyvärr) i en liten mental karriärskris som ni märker. Men nu ska jag låta ämnet vila en stund, jag lovar. Över till någonting heeeelt annat:
En påminnelse så här i sommartider för oss gamlingar - använd inte dina "anti-age"krämer och annat när solen ligger på. De innehåller en massa produkter som bryts ner av solen och istället bildar skadliga nedbrytsprodukter i huden. Detta har jag inte bara hört på tv (ha!) utan vet också från den forskning som min kära professor ägnade sig åt på den tiden jag var en ung lovande doktorand. De enda anti-ageprodukter som gäller under sommarhalvåret är de som innehåller solskyddsfaktor! Sola lugnt. :)

3 kommentarer:

Malinologues sa...

Hej tack för tipset, använder dock inga anti-agekrämer men ändå! hoppas karriärkrisen går över & att vi kan hitta på ngt roligt tillsammans snart med barnen, känns som det var evigheter sen. sonen spelar numera fotboll i reymers ik på zinkensdamms ip varje onsdag kl 16.30 om ni skulle vilja komma förbi och heja på honom ;-) kram vi ses på söndag!

Kajsa sa...

Malin: Nämen vad roligt! Hur länge spelar han? Jag slutar ju kl 17 på onsdagar, tyvärr. Men jag kan ju tipsa Jonas också. Annars kanske ni vill komma upp och käka med oss någon gång efteråt? Ses i morgon i alla fall. Kram

LadyFi sa...

Tack för påminnelse... Jag använder aldrig anti-age -tycker att det är bara hype. Däremot måste jag köper en produkt med solskyddsfaktor.