måndag, april 27, 2009

Bestulen?

Helvete! Kommer hem och min plånbok är inte i väskan. Försöker komma ihåg när jag använde den sist och kan inte minnas att jag använt den efter att jag handlade kex på Pressbyrån på väg ut till stugan i söndags. Fatta hur många ställen jag passerat sen dess! Bussar, stugan, mera bussar, tunnelbana, Åhléns, jobbet. Ja, det kan tom ligga på jobbet. Men, leg och alla kort och allt är i den. Och jag har ingen aning. Vet inte om jag har råd att vänta till i morgon och se efter. Måste nog spärra allt, men det är så jäkla surt om den ligger där i morgon och inga kort funkar och jag inte har en enda krona kontant. Fan också! Ledsen blir jag om den är borta. Den är så fin, en sån där portmonä i ålskinn från Beck Söndergaard och innehåller så himla mycket saker som jag behöver. :(

1 kommentar:

Tove Kungsholmen sa...

Åh, ångest! Jag "halvtappar" bort plånkan var och varannan vecka. Alltså, jag tror att den är borta men så ligger den på något konstigt ställe där jag inte minns att jag lagt den. Blir alltid fullkomligt panikslagen. Under mina intensivaste partyår tappade jag ett par och blev bestulen på ett par plånböcker, det är jobbigt.

Hoppas innerligt att din låg på jobbet även om det är segt om du hunnit spärra allt.