torsdag, april 09, 2009

Bajskorv

Dottern frågar:
- Får man säga bajskorv?
- Tja, det får man väl, om man pratar om bajs, svarar jag. Men man får inte kalla någon för bajskorv, det kan ju vara taskigt. Hur så? undrar jag. Får du inte säga det på förskola?
- Jag säger aaaldrig bajskorv på förskolan! Det får vi inte, svarar dottern. Bara hemma.

Ja, vi har ju en bok som heter Bajskorv, så det är liksom lite svårt att undvika. :)

Förresten sjunger gullungen numera bara en sång och den går som följer:
"Bä bä vita lamm åt på restaurang. Vet du vad han gjorde? Bajsa under bordet." Och den har hon inte lärt sig hemma!

6 kommentarer:

AnnaSv sa...

Hahaha, den där sången kan mina barn med! Och de skrattade alltid lika mycket åt den. =)

Kajsa sa...

Annasv: Eller hur! Hur kan den vara så roligt?

annelie sa...

Vi har precis samma case här hemma. Det är mycket bajs just nu och den sången är poppis, han sjunger och garvar som bara den.

Botilda sa...

Har du hört fortsättningen? ”Då kom polisen, ridande på fisen” Jag har hört dagisfröknarna själva sjunga den. De fnittrade nästan lika mycket som treåringarna...

Kajsa sa...

Botilda: Va? Nej, den har inte nått hem till oss ännu.

Kajsa sa...

Låter som en typisk dagissång... Hur kul som helst tycker storebror. :-)