måndag, november 10, 2008

"Moster Tove"


Idag var min syster Tove, eller "moster Tove" som hon numera får heta, här och hängde med mig och barnen på eftermiddagen. I morgon åker hon tillbaka till London. Hon har bott där några år nu (kan det vara fyra?) och innan dess bodde hon flera år i Barcelona. Ibland har det känts väldigt långt mellan gångerna vi setts. Men på senaste tiden har något hänt. Hon har börjat komma hem med mycket kortare mellanrum. Och det märks direkt, framför allt i relation till Lydia. Nu känner hon igen Tove från gång till gång och "moster Tove" är likt "moster Åsa" en verklig person i hennes liv. Känner själv också att det är skönt att ses lite mer regelbundet och inte bara en eller två gånger per år. Nu har hon lovat att komma hit igen redan i december och sa dessutom att hon inte ens hade någon lust att åka tillbaka den här gången. Kanske är hon sakta på väg att vända hem igen.. Då kan vi hänga alla tre syrrorna oftare! :)

På bilden från i lördags sitter Sally i moster Åsas knä och brevid dem sitter moster Tove.

1 kommentar:

Tove Kungsholmen sa...

Den rubriken hajar jag till av! Jag kommer dock aldrig att bli moster.

Åsa är väldigt lik dig, iaf på den bilden. Tycker det är lite lustigt att mina päron hade Åsa, Tove eller Ylva som namnförslag åt mig. Olika kombinationer av de namnen är vanliga på syskon faktiskt.

(Får ett engelskt ord igen men felstavat: "exess")