måndag, november 17, 2008

Den rätte

Förresten, vi såg "Låt den rätte komma in" i lördags (både jag och Jonas har läst boken). Måste säga att jag är mycket tacksam över att de valt att utelämna en del av de mer morbida inslagen. En del saker går liksom att läsa om men jag vill banne mig inte se dem. Istället hade de, mycket med hjälp av ljudbilden, fokucerat filmen på de tragiska och vemodiga delarna av boken. På ett mycket bra och fint sätt måste jag säga. Nu längtar jag ännu mer efter att "Människohamn" ska komma i pocket.

4 kommentarer:

Kajsa sa...

Och jag har inte sett den än. Jag som tjatat så! På söndag hoppas jag det blir av.

Anonym sa...

Jag har precis läst ut Låt den rätte komma in! Den var superbra - men vad läskigt... Så läskigt att jag vet inte om jag kan se den på bio..

Kajsa sa...

Kajsa: Hoppas du kommer iväg.

LadyFi: Jo men det var det som var så bra, att filmen gick att se fast att jag också fundera på om den skulle vara alltför obehaglig. Läste du den på svenska, läser du mycket på svenska?

Anonym sa...

Helt rätt tänkt alltså. Tur att författaren var med och arbetade fram manuset till filmen