onsdag, november 26, 2008

God natt i natt?

Å hej och hå.. lite lugnt här just nu pga snuviga barn, dåliga nätter och trötta föräldrar (jo, de tre hänger ihop). Försöker om möjligt sova på dagtid också. Lydia är mer eller mindre okej på dagtid medan Sally, som ju sover även på dagarna, gråter och vaknar mycket. Nätterna är värre. Barnens näsor snuvar igen, de vaknar, de väcker varandra. Tja, ni vet hur det är. I natt kändes det som om minst en person i familjen var vaken mest hela tiden. Får se hur denna natt blir. Klockan kvart över nio, ca 1,5 timme efter att båda barnen brukar sova för natten, var de fortfarande vakna. Nu sover båda, ta i trä. Jag ska nu slänga mig i säng (efter att ha hängt tvätt och plockat undan i köket) för att få så mycket sömn som möjligt innan någon vaknar igen..

Alltså, inte så mycket bloggande just nu. God natt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du har sovit bättre! Jag hatar dem nätterna när man är uppe hela tiden! En tupplur på soffan efter lunch är att rekommendera!

Yogamamma sa...

puh, vi har ju än så länge bara ett barn men jag tycker att vi aldrig får sova nuförtiden. Beundrar er som orkar. Kram och hej

Mija sa...

Ha! Jag skrev precis också om sööööömn. Jag inväntar just nu att F ska bli lite fm trött så att jag sova. Hoppas att du fick en skön sömn inatt. Nu verkar det som att jag ska få sova lite. :)

Anonym sa...

Hoppas på att du fått sovit något trots snuviga barn.
Här kommer en liten utmaning då jag gärna vill veta mer om Dig. http://annbookworm.wordpress.com/2008/11/28/oviktigt-vetande-om-mig/
//Ann