tisdag, november 18, 2008

I goda vänners lag

Middag. Varje jäkla dag; måste äta, måste laga mat. Så tråkigt. Dessutom kommer Jonas inte alltid hem i tid till maten och för det mesta i alla fall inte i tid till matlagningen och den föregående ständigt ångestframkallande idékläckningen! Men jag har kommit på den bästa lösningen av alla - ät tillsammans med andra! Plötsligt är det riktigt trevligt att äta oavsett vad man äter och oavsett hur trött jag är och oavsett om Jonas har hunnit hem eller inte och oavsett hur stökig matstunden blir. I söndags fick jag och Lydia spontanmiddag henne hos goda vänner som vi kom till lite för sent på söndagkvällen för att hinna hem till mat. Så himla trevligt! Och igår kom några andra lekkamrater hem till oss på eftermiddagen och blev kvar på enkel pasta i ljuset av stearinljus och plötsligt var det "fredagsmys" enligt ungarna. Ikväll hoppas jag att min mor stannar kvar och äter med oss. Undra vem jag kan lura hit på onsdag.. Ju fler desto bättre!

3 kommentarer:

Mija sa...

Åh visst är det roligare. Jag har på senaste tiden hämtat hem inte bara A från dagis utan någon av hans kompisar också. Det brukar nästan alltid sluta med att den familjen kommer hit och käkar. I LÖÖÖV it.

Kajsa sa...

Ja det där är ju hur bra som helst. Det händer inte så ofta här, eller jo storebror har ofta middagssällskap i form av ett eller annat grannbarn. Men vi borde faktiskt ta och bjuda in föräldrarna också, lite skön vardagssamvaro är inte fel. Utan väldigt rätt. Och så opretentiöst.

Kajsa sa...

mija: Ja visst är det underbart!

kajsa: ja gör det, med föräldrar blir det ännu roligare.