onsdag, oktober 08, 2008

Vanliga tårar och wasabitårar

Tänk vad en oväntat positivt sak kan göra mycket under en i övrigt pissig dag. Efter att gråtande ha ringt Jonas på jobbet och bett honom komma hem så fort som möjligt gick jag på vägen till förskolan förbi posten med en avi som kommit till mig. Jag fattade bara inte vad det kunde vara. Funderade på om någon kunde ha returnerat något jag sålt på tradera. Eller kunde jag ha beställt något som jag inte kom ihåg?

Snacka om senil - det var ett nytt paket från min hemliga bokkompis! Och jag blev så otroligt glad. Det kom verkligen precis rätt dag.

Boken denna gång har jag tyvärr redan läst. Men det var inget dåligt val, utan en trevlig läsning. Min hemliga bokvän hade dessutom läst min blogg efter förra paketet eftersom jag fick GI-godis (nötter) denna gång. :) En påse blandade och en påse wasabinötter! Himmel, de är så starka så jag får tårar i ögonen. Ändå har jag klämt i mig en 10-12 st för de verkar vara lätt beroendeframkallande. Och sen en påse härligt grönt te med citron och ingerfära i en vacker påse, samt några små fina bokmärken! Åh, vad roligt det var att få paket just idag. Hemskt mycket tack!

Som ett litet tips om min hemlige vän läser kan jag föresten meddela att de böcker jag läst i alla fall på senaste tiden finns i min boklista längre ner i bloggen (i högermarginalen).

Är också själv lite nervös för det bokpaket jag skickar eftersom den vars hemliga bokvän jag är redan hade läst min förra bok och verkar vara en riktigt bokmal. Svårt att hitta något som passar som personen inte redan plöjt.. men jag har chansat. Friskt vågat hälften vunnet, eller?

(Innan jag hunnit skriva klart har jag tryckt i mig fem wasabinötter till och funderar nu på att be Jonas gömma dem. De är verkligen sjukt starka.)

Inga kommentarer: