fredag, oktober 24, 2008

Förslag på vinbar

Okej, hjälp mig nu (om någon hinner se det här): I kväll är det fredagsöl med några numera på utelivet orutinerade småbarnsmorsor. Förslag på ställe? Det får gärna vara mysigt, pratbart (inte för hög musik), sittbart (gott om platser eller inte så knökfullt normalt att man får trängas i barens bortre hörn) och helst inte alltför dyrt. Vi kan säkert flytta på oss, men vi bor mer eller mindre på Söder och Kungsholmen så i de krokarna rör vi oss gärna. Dessutom är nog fredagsöl ett väldigt opassande namn egentligen då typ alla nog kommer dricka vin så värsta ölstället går bort. Okej, shoot! ;)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hotell Resiens nya (iaf relativt nya) vinbar är härlig! På Skeppsbron.

/Sofi

Mija sa...

I'm lost. Vinbarer ölhak jag vet inte vad du pratar om. ;)

Malinologues sa...

Jag hänger ju bara på Söders Hjärta och Carmen så mig kan du inte fråga heller haha

Anonym sa...

Vart gick ni? Tips tar man ju gärna emot men ge egna kan jag inte. =)

Hoppas ni hade det underbart!

Kram,
AnnaSv

Tove Kungsholmen sa...

Vaddå orutinerade? Tycker Kristina Lugn var helruttad igårkväll! Och att vara kvar till en halvtimme efter stängning är också rutinerat.

Men förslag på nya, mysiga ställen är iofs aldrig fel!

(Nu får jag ordverifiering "frosody". Låter som en ny glass typ.)

Tove Kungsholmen sa...

Missade nån smiley här ovanför. Typ en sån här:
;)

(Ordvf: "sessi", den var bra!)

Kajsa sa...

Sofi: Kul! Det ska jag gärna prova en annan gång.

mija: Eller hur?! Hittar du in till stan eller? ;)

Malinologer: Ja, och dem känner jag ju redan till. :)

annasv: Tack. Svar kommer i nästa inlägg.

Tove: Haha, men det blir ju alltid så himla trevligt när vi gaggar ihop oss, så då stänger barerna alldeles för tidigt!