söndag, oktober 19, 2008

Mr Darcy

Kollade lite halvdant (samtidigt som jag hängde tvätt och surfade) på Bridget Jones dagbok på TV ikväll. Vill minnas att när jag såg den när den kom så tyckte jag att den där Mr Darcy var ju visserligen snäll och trevligt och den andre (Daniel?) var en slusk, men allvarligt talar var ju ändå den där andre den som var sexigare. Alltså jag önskade naturligtvis romantisk och fin kärlek för Bridget, men ändå var ju Hugh Grant betydligt mer attraktiv än Colin Firth. Men, nu när jag såg om den håller jag inte alls med mig själv! Jisses, Hugh Grants karaktär är ju superosexig medan Darcy verkar mysig och varm och ja, faktiskt sexig. Är det jag som blivt äldre, eller?

ps. Tyckte iofs han var skittråkig i Mama Mia, men det är ju en annan femma.

3 kommentarer:

Karriärmamman sa...

Japp, du har - precis som jag - blivit äldre och visare ;).

Kajsa sa...

Jasså, jag är inte ensam om denna iakttagelse alltså.

Kajsa sa...

Japp, äldre har du blivit. Men tycker du verkligen han var så trist i Mamma Mia? Jag tyckte alla tre karlarna var sköna på varsitt sätt. Stela var de minsann, både Colin och Pierce, men charmiga ändå. Det är nog åldern som gör det också. Kanske är jag äldre än du? ;-)