lördag, oktober 18, 2008

Gult är inte fult

Efter lunch och lek med Ninja, Annika och Morris tog jag en sväng förbi klädaffären med Lydia. Alla hennes kläder blev genomblöta och leriga i parken och jag insåg plötsligt att vi nog behöver fler uppsättningar av vissa saker i vinter. Ungar i Lydias ålder röjer något så vansinnigt mycket mer än vad samma ungar gjorde förra vintern. Men Lydia var inte på något vidare shoppinghumör. Hon ville bara ha gula saker och så värst mycket gult hittade vi inte. Vad jag än höll upp av överdragsbyxor, täckjackor, halsdukar och mössor så sa hon bara "Den är ful, den är också ful". Tillslut började hon peka runt i affären och säga "Den är ful!", "Den är ful!". När hon tillslut pekade på en kvinna och sa "Hon är ful!" så bestämde jag att det var dags att ge upp och gå hem.

3 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Hahaha! Vilka skitungar de kan vara. Lovisa har sagt "fan" hela kvällen och jag såg på Lindas blogg att hennes tjejer röjde som tusan på banken häromdagen.

Charlotta Åberg sa...

hi hi ;)

Kajsa sa...

Klokt beslut om hemgång låter det som...