torsdag, oktober 30, 2008

Klart jag kan!

Idag gick jag ute på gatan coh tänkte för mig själv: Kan jag verkligen äta choklad (mörkt, naturligtvis) på vägen hem från träningen? Det jag kom fram till var detta: Jag är en 35-årig tvåbarnsmamma, jag kan göra vad tusan jag vill! Dessutom har jag i mitt huvud en bild av en liten irländsk gubbe som sitter vid disken i en early pub (såna som öppnad klockan sju på morgonen), plirar mot mig och säger "It's good for you, luv!". Visserligen pratade han om hot whisky (jo, irländsk stavas faktiskt så), en underbar komposition av just whisky, hett vatten, brunt socker, citron och kryddnejlika. Enligt Dublinborna botar den allt, vilket jag tror på. Jag tror att hot whisky och mörk choklad är bra för mig!

(Här är ett recept som dock innehåller honung istället för brunt socker - men det funkar nog också. Kanske kan komma till pass nu när vintern snart är här.)

3 kommentarer:

Yogamamma sa...

Klart att det är bra för dig. För alla. Men särskilt för dig.
Trevlig allhelgonahelg!

Mija sa...

Nej men vad roligt. Jag träffar också den där lilla farbrorn. Rätt ofta faktiskt.

Mums för goda drycker så här i höst/vinter kylan. Jag kan bidra med en. Men den är lite julig. Vad sägs om varm blodapelsindrink? Gott gott.

1 vaniljstång
1 liter färskpressad blodapelsin
ca 2 dl mörk rom, typ Negrita
1 kanelstång
2-3 msk råsocker

Blanda, värm och njut. Det blir ca 6 drinkar.

Kajsa sa...

yogamamman: Tack det samma!

mija: Jasså, han bor i ditt huvud med? Ganska trevligt farbror det där. ;) Ska absolut prova receptet, rätt årstid är ju snart här.