lördag, oktober 25, 2008

Matlistad

Nu har Jonas presenterar en lista på fjorton maträtter som han har identifierat som sånt vi någorlunda gillar och vet hur man lagar. Han tycker att vi ska kombinera dem till två enveckorsmenyer och sen gå på ett rullande tvåveckorsschema. Jag överväger starkt att gå med på förslaget. Tänk så enkelt och bekvämt. Samtidigt undrar en annan del av mig: hur tråkiga får man bli på en skala? Kan man rättfärdiga vad som helst bara för att man är småbarnsföräldrar? Svaret är tveklöst ja. Dessutom, som Jonas sa, så står det oss ju fritt att byta ut någon rätt en dag om vi känner för det. I verkligheten lär det knappast hända. Bara någon eller något (typ en lista) säger åt mig vad jag ska laga och äta så är jag mer än nöjd med det. Ju mindre tankearbete desto bättre.

5 kommentarer:

Malinologues sa...

Låter väldigt smidigt... är så trött på att hitta på maträtter... ringer till Charlotta varje dag för att fråga vad hon äter (vill ha tips). Kram!

Tove Kungsholmen sa...

Det var ju en skitbra idé, ska jag lätt sno!

annelie sa...

Det lät som en bra idé! Vad har ni på listan?

Karriärmamman sa...

Instämmer i kören - strålande idé! Allt som underlättar i vardagen är bara att anamma.

Botilda sa...

För att inte tala om hur mycket det måste underlätta dagens värsta moment - att handla middagsmat med dagistrött barn och jobbtrött vuxen. Med ett färdigt schema kan man ju storhandla, bevars! Och har något att avvika från ;-) Lycka till!