fredag, oktober 17, 2008

Närmare 40

Snart fyller jag år. Inte jämt eller nåt, men ändå. Jag gillar födelsedagar, både mina egna och andras. Jag gillar presenter och firande, tårta, jul och pynt och allt sånt som är lite festligt. (Måste förresten börja fundera på vad jag ska ha för tårta i år.) Strax innan min födelsedag brukar släktingar ibland höra av sig och fråga vad jag önskar mig och jag brukar aldrig komma på något. Men i år har jag faktiskt kommit på några saker. Inte för att mina släktingar (utom mamma) läser min blogg, men jag tänkte ändå dela med mig av de tre saker jag kommit fram till i år. (Tror visserligen inte jag ska önska mig det sista eftersom det bara är en vanlig vuxen icke-jämn födelsedag, men ändå.) Den som har lust kan ju få analysera listan. ;)

- Grapefruktskedar. Visst är det gott med grapefrukt! Och visst går det bra med vanlig sked, men det är lite lite roligare ändå med speciella grapefruktskedar. Vi hade såna när jag var lite minns jag och nu när jag nyligen hittat tillbaka till grapefrukt så skulle jag vilja ha det igen.

-Handsfree till mobilen. Gärna med inbyggd radio. Trodde jag hade det, men när jag skulle bli duktig igen och börja använda det så visade det sig att setet bara fungerade till den förra telefonen. Det numera icke passande hade radio också som jag såg fram emot att använda, radiofreak som jag är. Jag hoppas det finns att hitta även till min nuvarande telefon.

-Playstation 2 spelkonsol. Jo, jag har bestämt mig. Jag vill ha det. Men det kommer nog sluta med att jag får köpa det själv. Självklart slim-varianten, helst i silver. Jag intalar mig att även mina döttrar, liksom jag, så småningom kommer att tycka det är kul med TV-spel (Jonas är så vuxen och fattar ingenting. Men jag tror han är född sån). Våra datorer kommer de aldrig få röra misstänker jag, så om vi inte köper fler är det TV-spel som gäller. Visst finns det väl roliga barnspel också? Och i sånt fall vill jag ju också ha Singstar med två mikrofoner. Sen ska jag och Lydia köra karaoke varje helg! Hahaha :D

5 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Jag fattade inte rubriken förrän efter att jag läst hela inlägget och då äntligen kopplade ihop den med födelsedag.

Inte för att 40 är hela världen men jag hänger inte med, du känns ju inte som någon som närmar sig 40. Och själv är jag ju bara lite drygt 20. ;)

Fort går det.

Och du, det är klart att du ska ha en PS2, jag vill också ha!

Mija sa...

Närmare 40, nej jag fyllde tjugofemton som min söta lilla son sa när han kom intågandes med paket och frukost i onsdags. Då var det min födelsedag. :D När fyller du?

Självklart ska du ha PS eller varför inte Wii. Jag har båda ;P hihihi

Kajsa sa...

Grattis i förskott! Jag älskar grapefukt, lyssnar alltid på radio i mobilen och när en hemlig dröm om roliga tv-spel. Men maken förstår mig inte.

Kajsa sa...

Alla: Mer TV-spel åt folket (eller kvinnorna kanske) - uppenbarligen! ;)

Linnea sa...

Det bästa med internet är ju alla roliga barnspel som finns där