onsdag, september 12, 2007

Hur länge kan man sitta på en latte?

Sitter ofta och skriver på fik nu för tiden. Fik med trådlöst internet. Ofta försöker jag äta där för att sen även dricka kaffe så att jag har "rätt" att sitta länge, vilket jag behöver. Hemma får jag ingenting gjort om Lydia är där. Men ibland kan jag liksom inte äta mer och tar bara en kaffe. Hur länge är det okej att sitta då? Jag ser ju tonårstjejerna som sitter på diverse hak med benen uppdragna under sig och sippar på en gemensam kaffe i timmar, men tyvärr har jag alldeles för mycket Luther i mig för att klara av att göra likadant. Märker att min gräns för en enstaka latte går vid ca en timme. Sen börjar jag känna mig oönskad.

Läs förresten denna utläggning om den moderna lutheranen. Jag behöver väl inte säga att jag känner igen mig..

2 kommentarer:

Yogamamma sa...

jag tycker att man kan sitta några timmar. Faktiskt.
Men en gång blev jag och en kompis bortkörda från ett fika efter att ha suttit där i två timmar. FAST vi både hade beställt mat och fika. DET gillade jag inte. Fik är ju faktiskt till för att kunna sitta på några timmar. Tycker jag i alla fall.

Heliotropen sa...

Du har väl testat Edenborgs i Gamla stan? Där sitter alla i fem sex timmar med samma latte och en laptop.