lördag, september 22, 2007

"Avlopp saknas"

Jag vet att jag är en hopplös storstadsmänniska med bristande fantasti, men jag fattar faktiskt inte hur folk lever hela somrarna i sommarhus utan vatten och avlopp. Hämtar man vatten någonstans? Jag menar, vatten behöver vi väl för att överleva (ja ni hör ju hur korny jag låter)? Om inte annat för att koka spagetti i. Om tvätta bajsiga barnstjärtar. Om inget avlopp finns, hälls allting rakt ut på backen? El verkar inte vara något större problem att få i en stuga. Lika så är WC inte så nödvändigt, en separett funkar ju bra även inne på vintern om man fryser om baken på torrdasset. Men avlopp och vatten, det känns ändå som om det tillhör basbehoven. Eller?

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Charlotta Åberg sa...

av egen erfarenhet(4 månader nu med utedass och utedusch) kan jag säga att det går...men nu när det börjar bli kyligt är det mindre kul...utan vatten skulle inte alls funka.