fredag, februari 27, 2009

Tre låtar som inte passar till den bild jag har av mig själv men som jag älskar ändå

När vi ändå är inne på musik (eller ja, jag är det i alla fall) så tänkte jag dela med mig av ytterligare tre låtar som jag hittade nu igen och som jag verkligen gillar (men av helt olika orsaker) trots att alla tre skulle kunna kvala in som "skämslåt" i videokväll hos Luuk.

1. "Superstar", Rollergirl. Jamen lyssna utan att kolla på skiten så blir det bättre, jag lovar! Känner bara en person som älskar denna låt lika mycket som jag och det är min syster Åsa. :)
2. "My band", D12. Hittade ingen originalvideo, den är annars vansinnigt rolig, liksom hela låten. Kanske ingen att skämmas för egentligen, men den är så ovanlig i min låtlista att jag alltid blir lite överraskad själv hur mycket jag gillar den.
3. "I like to move it", Real 2 real. Denna låt gillade jag redan när den kom i början av 90-talet. Sen har den snotts och skändats av några tecknade djur har jag hört, men det berör mig föga.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj - jag har inte hört av ingen av dem!

Var bor jag? Lite norr om Stockholm vid Vallentuna sjön... Det var minus 10 C imorse - och 40 cm kärnis på sjön - den är väldigt grund. Nu är det bara minus 4- 5 C.. Ja - det är allitd kallare här än i stan!

Karriärmamman är en av mina grannar! ;-)

Tove Kungsholmen sa...

Jag har många skämslåtar, de flesta av typ Pernilla Wahlgren eller Lena Ph. Mr Vain är väl en sån också? Och en hel del annan eurotechno som var het när jag var tonåring. E-type är också skämmig tror jag.

Om min omröstning - det är ju 38 st som har röstat, det är ju några ändå. Men visst är frågan svår, det var därför jag ställde den!

Kajsa sa...

LadyFi: Aha, grannar alltså! Vad roligt.

Toves: Är det? Ja då ber jag om ursäkt, jag kunde inte se att någon röstat.