söndag, februari 08, 2009

Drömprogram

Andra ungar i Lydias ålder kollar långa Disneyfilmer på löpande band känns det som. Lydia har inte sett en enda rakt igenom, även de gånger vi försökt låta henne se. Bland annat Wall-E och Horton (tror jag den hette). Däremot är hon helt såld på "In the Night Garden" eller "I drömmarnas trädgård" som serien fått heta på svenska. Det är ett program som många ettåringar gillar, har jag förstått. Också Lydia då. Men jag gillar det faktiskt också. Det är lugnt och gulligt och går strax före 18 på vardagar, precis lagom innan middagen. Så vi diggar Makka Pakka & Co här hemma. Nemo och de andra superstjärnorna får vänta.

6 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Strax före 18 i vilken kanal? Alla dagar? Jag gillar också lite långsammare grejer, tror att Lovisa är av samma åsikt! Tycker inte de är mogna för alltför mkt intryck men jag kanske är pretto...

Svara gärna i min blogg så jag inte missar. Tack!

Anonym sa...

Den dissar vi helt här hemma!
För mycket Tellitubbies (jag kan inte ens stava till det - det avslöjar väl hur mycket jag (o)gillar dem?).

Tove - SVTB även känd som barnkanalen.

Anonym sa...

Åh, gillar också Drömmarnas trädgård! Och Malcolm med lyckligtvis :D. Han blandar friskt, Ica age och drömmarnas och Postis Per och... det enda som är svårt är filmer med "riktiga människor", han föredrar dockor och tecknat. Men det kommer väl.

Tycker Drömmarnas är mycket bättre/gulligare/roligare än Teletubbies som jag har stark aversion mot (även om jag nog tror att Drömmarnas inspirerats av Teletubbies)...

Jenny sa...

Jag har lite svårt för de nyare disneyfilmerna, det är snabba klipp, rörigt och stökigt. Drömmarnas trädgård ska jag kolla in. Här rullar "Babar elefanternas konung" den allra första babarfilmen från 70-talet någon gång. Den gillar tom. jag.

Botilda sa...

Vi gillar också Makka Pakka (och Sprallinen är lite äldre än Lydia, eller hur). Däremot ogillar jag de flåsande klämkäcka programledarna på Bolibompa – måste man vara så animerad och högljudd när man pratar med barn? Fast dottern gillar dem och kommenterar glatt ”det är ju Magnus från webben” trots att hon inte har en aning om vad webben är för nåt. Värst är Amigo - är det någon som orkar med det programmet?

Anonym sa...

Haha - Makka Pakka och Oopsie Daisy är poppis äv hos Simon (själv var jag kanske mindre impad) som annars gillar Nicke Nyfiken mest och Nalle Puh nästan lika bra!