måndag, februari 02, 2009

One upon a time

Har föresten inte hunnit berätta att vi hade helnattsbarnvakt med båda barnen för första gången i lördags! Lydia och Sally sov över hos min mamma och hennes man. Det var otroligt konstigt att sova hemma utan dem, speciellt eftersom att vi vanligen sover alla fyra i samma rum. Men kanske ännu konstigare var det att vakna utan dem och äta frukost bara jag och Jonas.

Läsa tidningen båda två, bara en sån sak. Sitta tillsammans uppslukade av varsin del, byta delar med varandra, fälla kommentarer om sånt man läser och läsa upp stycken för varandra högt. Sånt som vi ägnade varje morgon åt förrut men som jag nu nästan hade glömt bort.

I alla fall verkar övernattningen ha gått ganska bra även om min stackars mor knappt fick någon sömn och var ganska färdig dagen efter. Tror vi ska prova snart igen, så framför allt Lydia vänjer sig och inte dansar naken till klockan tolv nästa gång. ;)

4 kommentarer:

Jenny sa...

Gud vad det lät härligt.

Kajsa sa...

Jaaaa, det var det. Skönt. Och konstigt, som sagt. Och otroligt underbart att få träffa dem sen igen, de älskade ongarna. :)

Tove Kungsholmen sa...

Du rättade mig så nu rättar jag dig ;) Heter det inte once upon a time? Iofs kan du mena ngt annat som jag inte känner till. Vågar inte vara messerschmiter fullt ut!

Anonym sa...

Vad härligt det lät... det där med att dansa naken till klockan tolv alltså. Ser henne framför mig.