måndag, februari 16, 2009

Långtidsvik x 2

Jaha. Här sitter jag, iordninggjord sedan klockan sju i morse med ingenting att göra. Detta är faktiskt den enda dagen sedan jag började springvika som jag inte fått något uppdrag. Har jobb till i morgon, så det känns väl okej. Men det gör att mitt beslut att tacka ja till långtidsvikariatet känns ännu bättre. Tänk om jag hade blivit sittande så här fler dagar annars, ännu mer framåt våren kanske när kräksjuka och annat släppt sitt grepp om nationen. Jag som ändå knappt får ihop till en halvtid i timmar på de tre dagar i veckan som jag är tillgänglig, fast att jag jobbar alla tre dagarna. Får ju bara betalt för den tid man är på skolan (dock minst fyra timmar) och det blir ofta 5-6 timmar, 7 om man har tur.

Nu ringde de just från min uthyrningsfirma och frågade om jag var intresserad av ett annat vikariat (det andra viket har jag inte fått genom dem, så det känner de inte till) terminen ut; NO på ett högstadium där jag varit flera gånger. Ett ganska trevligt ställe visserligen, men faktiskt fel dagar och ändå inte alls så trevligt som att vara på lågstadiet. :)

1 kommentar:

Malinologues sa...

Vad bra m långtidsvik! Jag ser gärna Kristina Lugn - eller vad som helst. Nina o jag ska på teater (Tre systrar) i juni men det är ju långt dit. Bestäm du. Kram!