fredag, februari 13, 2009

Fredagsmys - så fan heller

Äter min middag stående vid spisen (!) samtidigt som jag försöker få Sally att sova i vagnen vid min sida. Hon gnäller allt högre i protest mot att bli nattad på detta opersonliga sätt, samtidigt som jag med andra handen gräddar klart resten av pannkakssmeten som aldrig tar slut. Övriga familjen har lämnat köket och matstunden för länge sen, när de mumsat i sig så många pannkakor de bara kunde äta utan att spy, innan jag hunnit äta en enda. Nu badar de i grodan ro eller nåt. Inte vet jag, jag har för fullt upp för att hinna gå och kolla.

2 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Kajsa, det här var det bittraste jag läst på ett tag och det är j-t bra skrivet! Har inte varit i exakt den situationen men många liknande. Istället för att blogga ur mig min risiga belägenhet står jag i köket, muttrar och svär något om betjänt eller dylikt.

Tror dock om sanningen ska fram att både Kalle och Jonas känt likadant ibland!

Kajsa sa...

Tove: Haha, absolut är det så. Det är nog snarare småbarnslivet än ens specifika sambo som är orsaken till uppkomsten av dylika situationer. :D