tisdag, februari 03, 2009

Processorientera mera

Förlåt mig, men jag måste bara citera en del ut en platsannons där en organisation beskriver sig själv enligt nedan:

"...genomsyras av målstyrning på alla nivåer och vi arbetar successivt för att kvalitetssäkra och på sikt certifiera den verksamhet som bedrivs. Som ett led i detta, arbetar vi sedan 2005 med att processorientera vår verksamhet genom att definiera pågående processer, fastställa vilka krav som ställs på dessa, definiera mått, etablera mätmetoder och sätta tydliga och mätbara mål ur ett medborgarperspektiv."

Någon som vill gissa vad det gäller? En brandstation! Ja, jag vet att om man bryter ner texten och verkligen läser vad som står där (även om det är näst intill omöjligt) så är det nog inte så dumt. Men ändå, vem faan har formulerat detta? Visserligen söker de just en informatör. Hahaha, det är nog verkligen vad de behöver!

5 kommentarer:

Heliotropen sa...

*Kräks lite lätt*

Begreppet lean har gått för långt.

Tove Kungsholmen sa...

Har också sett en del platsannonser genom åren som går rätt in på floskeltoppen.

Tack för att du uppmärksammade mig på min miss på bloggen igår: "social..." ja, nu har jag glömt igen fast uppsatsen är klar. Sanslöst!

RANA sa...

Den där annonsen var verkligen bajsnödig.

Kajsa sa...

Ja jösses. Jada jada jada jada. Det är ju just precis den DÄR informationen man behöver när man söker jobb. Eller?

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Som författare-konstnär-SPRÅKKONSULT blir jag djupt bekymrad men kan åtminstone tolka den här sortens text. Så här: "Vi försöker att göra så gott vi kan." Ungefär.