onsdag, november 10, 2010

Mörker är lika med brist på ljus

Jo, jag ser också fram emot jul och advent. Älskar julen. Dessutom gillar jag när det är kallt, så gärna några minusgrader nu tack.

Det är mest ljuset som orsakar problem för mig. Ljuset ljuset. Det finns ju där även denna tid på året, några timmar mitt på dagen. Men då skulle jag behöva spendera i princip alla de timmarna utomhus för att det övriga mörkret inte skulle tära på mig.

Och vissa dagar, när det är så grått att det liksom aldrig blir ljust. De är de värsta.

3 kommentarer:

k sa...

Grått är absolut värst. Det är mycket av det grå i Skåne just nu. Suck. Ljusterapilampa är verkligen räddningen för tillfället.

Kajsa sa...

Skrev precis om jullängtan jag också. Jag saknar den i år, lite trist.

Kajsa sa...

k: Ljusterapilampa? Hm..kanske vore nåt.

Kajsa: Svarade på din blogg. Hoppas lusten kommer så småningom.