tisdag, november 02, 2010

4x6

Jag är utmanad av k. Texten låg kvar sen igår kväll, så den handlar om gårdagen.
4 tvprogram jag ser.
Hm, jag är dåligt på att alltid pricka in program, så jag följer inget program jättenoga. Men fyra jag gärna ser är Babel, Mord i sinnet, Mördare okänd och Korrespondenterna. Sen är jag en nyhetsknarkare av stora mått så alla typer av nyheter, Agenda, Debatt osv är hett eftertraktade av mig. :)
4 saker jag har gjort idag.
Haft utvecklingssamtal med fem familjer, köpt Kajsa Ekis Ekmans bok "Varat och varan", ätit sushi med äldsta dottern och stekt pannkakor till morgondagens utflykt.
4 saker jag längtar efter.
Sängen (just nu), julen (alltid mysigt när den börjar närma sig), att sambon kommer hem (om två dygn), teaterbesök (var alldeles för länge sen sist).
4 saker på önskelistan.
En bättre värd (alltså det är inte felstavat - jag önskar att en person som var något mer engagerad i vår fastighet skulle äga och sköta den). En bättre värld (naturligtvis - kampen fortsätter!). Mer sömn. Fler lampor till vår mörka lägenhet.
4 saker jag avskyr.
Tidiga mornar, dumma människor, huvudvärk, att vara osams med folk jag älskar.
4 jag utmanar.
De fyra första underbara som vill anta en utmaning (sorry om jag bryter en kedja eller nåt. Gillar själv att svara på frågor och fylla i formulär men alla gör ju inte det och jag vill inte att någon ska ogilla att bli utmanad. Men jag hoppas någon antar den...)

Inga kommentarer: