torsdag, november 25, 2010

07 Min bästa vän

Okej, här kommer det hett efterlängtade ;-) inlägget betitlat "Min bästa vän". Fast tyvärr kommer det nog inte att innehålla så mycket. Jag har nämligen, liksom Malinka, inte någon bästa vän. Ingen som är min vän mer än den är någon annans vän. Jag har umgåtts med vissa personer ganska mycket i perioder, och sen ibland, när omständigheterna ändrats, slutat umgås med dem. En del har stannat kvar och finns fortfarande i mitt liv. Jag har flera vänner som jag tycker oerhört mycket om och vars vänskap jag värderar väldigt högt, men ingen som är min bästa vän framför alla andra. Sen finns ju mina systrar, och min sambo. Dessa människor som jag älskar och som är mina nära vänner på ett sätt.

När jag var yngre hade jag under många år en vän som jag kände så väl och hade känt så länge att hon nästan var som en syster. Även vår vänskap gick upp och ner i perioder, men hon var nog min bästa vän en lång tid. Vi kände varandras familj och varandras historia och fanns alltid kvar för varandra när andra kunde komma och gå. Men någonstans på vägen tror jag vi tappade gemensamma intressen och gemensamma referensramar och tillslut fanns det inte så mycket kvar. Jag önskar henne fortfarande allt gott men jag har inte träffat henne på flera år.

Inga kommentarer: