torsdag, november 25, 2010

08 Ett ögonblick

Det är näst intill omöjligt för mig att välja någonting annat än ett ögonblick som involverar mina barn. Eftersom umgänget med dem numera är själva definitionen av ögonblick. Eftersom att jag inte någon annanstans än med dem upplever så många "ögonblick", landar så mycket i nuet och verkligheten. Det är nog en av de bästa sakerna med att ha barn, skulle jag vilja säga.

Det ögonblick jag tänker på just nu inträffade härom kvällen, fast det upprepats ganska ofta. Det är när jag trött och stressad äntligen kommit så långt som till att få barnen i säng och jag ligger där och läser för två alldeles för pigga men samtidigt griniga och trötta barn. Och helt plötsligt rinner all stress och all press av mig och jag inser att jag ligger där med de två underbaraste personer på hela denna jord. Och att jag inte har bråttom någonstans. Och att det inte spelar någon roll hur fort barnen somnar utan att det är ljuvligt att bara få ligga kvar där en stund, i deras värme och med deras andetag runt omkring mig.

Inga kommentarer: