lördag, november 20, 2010

04 Det här åt jag idag

Okej, det här måste väl ändå vara en av de enklaste inläggen i utmaningen. Så här i efterhand önskar jag förstås att jag kollat dagens tema tidigare och ätit något lite mer exotiskt, dagen till ära. ;) Dessutom är det helgdag idag och då skiljer sig mathållningen ganska markant från mina vardagar. Både frukostvanorna och lunchvanorna. Men, så här åt jag idag:

Till frukost blev det en kopp Earl Grey-te och två mackor Lingongrova med mellanbregott och grevéost på. Någon liten stund senare tog jag dagens första kopp kaffe med mjölk. Under förmiddagen kom min mor och hennes man förbi en kortis (de skulle lämna några extra täckbyxor som min mor fyndat på second hand). De hade med sig bullar och chokladgifflar, så då blev det ytterligare en kopp kaffe med mjölk, en halv kanelbulle och en chokladgiffel för min del.

Till lunch blev det en stor soyalatte gående, då jag var ute med en sovande Sally i vagnen. Senare när Sally vaknat försökte jag äta en soyakorv med stark senap. Men då hon tyckte att hennes korv var för varm tog hon min och åt upp den. Jag fick bara en tugga. Själv kunde jag inte ta hennes korv tillbaka eftersom det var en vanlig korv och jag inte äter fläskkött.

Till middag lagade sambon pasta med kalkonköttbullar i tomatsås. Sen blev det vaniljglass med chokladsås till efterrätt - bara på en lördag. Nu sitter jag med kvällens kopp te, även det Earl Grey. Så började dagen och så slutar dagen.

Inga kommentarer: