söndag, november 14, 2010

Bajsblöjor är bland det värsta jag vet

För det mesta, mer eller mindre under hela deras liv, har våra barn bajsat en gång om dagen. Ibland, i undantagsfall, två. Frånsett magsjuka naturligtvis. Men i övrigt. Har det kommit på morgonen så vet man att det är färdigt för den dagen liksom. Skönt och bra, ffa för mig som avskyr (!) bajsblöjor. Får jag dessutom Jonas att ta den gången så...

Men saken är den att de senaste veckorna så har Sally börjat bajsa tre, fyra, fem gånger om dagen. Och då vet jag inte om hon över det även bajsar på förskolan. Minst två gånger på morgonen, minst en gång till på kvällen. Och nu kommer jag liksom inte ifrån att ta några av de där blöjorna.

Idag har vi varit vakna i två och en halv timme och hon har bajsat två gånger. För hoppningsvis hinner Jonas vakna lagom till nästa bajsomgång. Det brukar bli en extra bonus för den som sover sent - att få börja dagen med att byta bajs.

Inga kommentarer: