måndag, september 01, 2008

Bzzzz

Idag blev Lydia stycken av en geting på dagis. Stackars lilla skruttan. Hon blev så ledsen att vi fick hämta henne i förtid. Det blev lite rött men var annars inte så farligt efter ett tag. När det nu ändå hände hade jag hoppats få svar på om hon var allergisk eller inte. Det är nämligen en av mina stora nojor; att det ska visa sig att någon av mina små smulor är superallergiska mot något t ex getingstick så att vi kommer spendera framtida somrar rädda för att de ska bli stuckna. Men tydligen kommer en eventuell allergisk reaktion först vid andra sticket, vilket Jonas informerade mig om. Själv har jag aldrig någonsin blivit stucken av en geting, varför jag är lite extra rädd för det tror jag. Jag vet liksom inte vad jag kan förvänta mig i sånt fall. Tänk om jag är allergisk?!

1 kommentar:

Mija sa...

Aha det visste jag inte. Då kan jag alltså andas ut när det gäller min lilla A. Han har nämligen blivit stucken 3 gånger i år. :(

Hoppas Lydia inte kommer bli lika hysteriskt rädd för getingar som A har blivit.