tisdag, augusti 18, 2009

Vädervanor

Det jag absurt nog saknar mest med att vi inte längre har Dn på vardagar är väderprognosen. Och jag saknar den inte en gång om dagen utan kanske 3-4. Förr kunde det gå till så här; jag funtade för mig själv vad jag skulle göra nästa dag och vad jag skulle ta för kläder - så en sväng förbi köket och vända på tidningen (som alltid låg kvar på köksbordet tills nästa nummer kom, typ) och kolla vädret. Sen en stund senare, innan läggdags, kunde jag lätt göra exakt samma sak en gång till. Sen på morgonen innan duschen - in i köket, vända på den nya tidningen, kolla om vädret stämde med gårdagens, fundera i duschen på om jag borde ta jacka till jobbet eller inte. Sen minst en gång till, in i köket, vända på tidningen, strax innan det var dags att gå ut genom dörren.

Kolla vädret på datorn gör jag aldrig. Och vädret på tv-nyheterna försöker jag se men lyckas aldrig lyssna på vad de säger. Så, nu lever jag verkligen farligt och går utanför dörren varje dag utan en aning om ifall det ska regna eller inte. Fast jag saknar mitt tidningsväder.

1 kommentar:

Tjockalocka sa...

Vi har också sagt upp DN sedan en tid tillbaka och det enda jag saknar (förutom den ringa allmänbildning jag fick av att bliga på förstasidan) är... vädret!

Men nu har jag iallafall hittat en bra vädersite (till skillnad från DN's röriga nätsite): www.klart.se

Men helt van utan papperstidning blir jag aldrig.