måndag, augusti 03, 2009

Säljfest och skambud

Nu är även lampan borta från blocket. Fem nya grejor ute idag; gåstol, bumbo, lära-gåvagn m.m. Alla grejor utom en har redan fått spekulanter. Jäklar vad det säljer på blocket. Börjar dock förstå mig på folk som skriver det urtöntiga "Prutat och klart" i annonsen. Även om det är snorbilligt från början verkar folk ha ett patologiskt behov av att försöka få det ännu billigare och känna att de aktivt medverkat till att göra ett kap. Fram över ska jag fan lägga på några procent så folk kan få pruta av sig lite. Men en del lägger verkligen snorlåga skambud, ibland med en massa förklaring till varför de vill betala så lite. Allvarligt, jag är väldigt pro återanvändning och att vi alla ska spara på de resurser som finns och inte slänga fullt livsdugliga prylar osv. Och tro mig, jag sätter rätt låga priser redan från början. Vill någon för sakens skull sänka någon lite grann så kan jag gå med på det. Men det är inte av välgörenhet jag lägger ut saker på blocket och jag säljer inte en fullt fungerande grej som inte ens är speciellt sliten eller gammal för en tredje del (!) av det pris jag uppgett bara för att någons unge "bara ska använda den en liten tid"!

Inga kommentarer: