onsdag, augusti 26, 2009

Inskolning på distans

Nu har jag varit hemma i flera timmar själv och "skolat in på förskolan". Dvs barnen är där och jag är här - och jourar. Jag tänkte att jag skulle jobba lite, men det har jag inte gjort överhuvudtaget! Men jag har diskat, läst klart en bok, yogat, duschat och handlat nya gummistövlar till Lydia (andra hand). Det får räcka. Jag har trots allt inte betalt idag för att jobba utan för att "ta hand om barn". Och snart ska jag göra skäl för pengarna (de där 94 kr eller vad det kan röra sig om..) genom att gå och hämta de små gullungarna. :)

5 kommentarer:

Fröken Blund sa...

sköööönt det låter!
det där behövs sannerligen ibland!

RANA sa...

Shit vad bekant. Och så råkade jag citera dig idag. :-)

Kram, Rana

Yogamamma sa...

När jag läste förskola tänkte jag på den förskola jag själv gick i. Då var jag 6 år. Så tänkte jag "men shit, har Kajsa SÅ stora barn".
Sen insåg jag att jag gjort det igen, tagit fel på dagis och förskola. Jag lär mig liksom aldrig.
Hoppas inskolningen går bra!

Kajsa sa...

Fröken Blund: Ja faktiskt. Känns lite som att skolka från skolan - fast att det är helt godkänt.

Rana: Har du citerat mig? Måste in och kolla.

Yogamamman: Ja visst är det jobbigt det där! Jag jobbar ju själv numera i "förskoleklass" och tycker att det är ett rätt bra namn. Men ett vääääldigt dåligt namn när barnens dagis samtidigt envisas med att vilja bli kallad förskola! Kan ingen människa ta tag i detta och göra om!

Annika sa...

Åh, får Ninja "låna" hennes urvuxna då? Gummistövlar alltså :)
Morris älskar de med blommorna.