måndag, augusti 03, 2009

Stolt


Varje år tycker jag att det är lika roligt att bo just där vi bor under Pride-festivalen. Jag känner mig stolt och glad över alla som flaggar med regnbågsflaggan för att visa sitt stöd för festivalen. Från restauranger och fria företagare ner till minsta grillkiosk. Sen några år tillbaka till och med SL-bussarna.

Från och med nästa år flyttar festivalen från mitt närområde till det betydligt anonymare och mer isolerade Sjöhistoriska museet. Tråkigt, men självklart förstår jag att de vill växa och få mer utrymme. Även om jag gillar att ha festivalen här hos oss i Tanto så är det inte lika roligt om de stänger av hela parken under en veckas tid. Varje år har den tagit större och större yta i anspråk, och med tanke på att det kostar en hel del att gå in på området är det roligast om en del park förblir fri. Men nu är det alltså slut på det i vilket fall.

Inga kommentarer: