fredag, augusti 07, 2009

Riktigt riktigt dålig dag

Idag har jag varit på dåligt humör ända sedan jag vaknade. Skitsur. Fattar inte vad jag ska göra för att bli på bättre humör, känner att jag lider själv av att vara på så grinig. Sen blev det ju inte bättre av att jag upptäckte att min cykel har blivit snodd! Ur det låsta cykelrummet. Det har varit en massa inbrott de senaste månaderna i källaren och värden ska byta nyckelsystem till hösten. Men vad hjälper det mig nu - min älskade cykel, den första cykel som jag någonsin köpt helt ny, så sent som förra året, är borta.

Som om det inte var nog så ringde mäklaren för huset på Gotland nu i eftermiddag och berättade att ägaren blåser av budgivningen och säljer till en som de själva har valt. När detta inträffade (mäklaren hade fått veta det bara en halvtimme tidigare) så hade vi det högsta budet men bara en annan budare kvar, som hade bett att få fundera på om de skulle fortsätta bjuda mot eller inte. Jag kan inte fatta att det är sant. Jag började nästan tro att huset, drömmen, skulle bli verklighet. Hur ofta händer detta? När man redan dragit igång en budgivning. Och varför händer detta oss? Jag är så jävla ledsen så jag tror jag ska bryta ihop. Inte visste jag att man skulle vara tvungen att smöra för ägaren! Och ändå gjorde vi nog nästan det. De har inte valt någon av dem som budade med oss på slutet utan någon som hade lagt ett mycket lägre bud i början tydligen. Fan, det känns inte riktigt klokt.

5 kommentarer:

Cec sa...

Blä, vilket sätt.
Både cykel & huset.

Nina sa...

varför har man då en budgivning? Förstår att du blev besviken. Men ni hittar något annat!

Tove Kungsholmen sa...

Nä, vilken skitdag och vilka skitsäljare framförallt!

Charlotta Åberg sa...

Fy 17 vilken skitdag hoppas du mår bättre nu Kajsa kram Charlotta

Kajsa sa...

Nej men vad f*n. Tur ändå att sommaren varit så bra, när nu den här dagen var så kass.