söndag, mars 01, 2009

Trött av bara tanken

Har diskuterat det här med löpträningen med Jonas. Om det ska vara någon mening med det måste jag ju ut minst två gånger i veckan och att springa två dagar i rad på helgen är ju helt värdelöst. Men hur får jag in ett pass till när jag jobbar heltid och dessutom hämtar på dagis vissa dagar och det fortfarande är mörkt på kvällarna? Tja, Jonas pekade på det uppenbara och sa att jag helt enkelt måste ut en morgon i veckan. Innan jobbet. Innan frukost. För att det ska funka borde jag ut genom dörren vid klockan 5-5.30. (Lite beroende på hur länge jag är ute och om jag vill hinna med frukost eller inte). Är det görbart? Just nu känns bara tanken helt sjuk, men jag måste ju prova antar jag. Har jag sagt att jag inte är någon morgonmänniska?

5 kommentarer:

Toves sa...

Spontant säger jag att det är omöjligt. Om jag vore du skulle jag sticka ut en kväll i veckan istället. Efter jobbet, innan middagen, under Boliompa eller när barnen somnat om du pallar så sent.

Visserligen ska det vara mest effektivt att träna före kl. 10 på morgonen har jag hört men att jogga kl. 5 kan fan inte vara hälsosamt! :o

Anonym sa...

Vi säger att det inte kommer att vara mörkt om kvällarne mycket längre. Bästa springtime !

Anonym sa...

Varför kan man inte springa när det är mörkt? Skulle jag göra om mina ben tillät det.

/Heli

Kajsa sa...

Tove: Ja.. vi får väl se. I morse kändes det som om det skulle ha varit helt helt omöjligt att ta sig ut (om jag hade tänkt det), men det är väldigt svårt att ta sig ut när jag precis kommit hem och Lydia och Sally vill umgås den lilla kvällstid som är..

Anonym: Ja, det kommer ju snart bli bättre. Även på de mörka mornarna.

Heli: Det är nog mest en känsla. Men dels tycker jag att det är lite läskigt (jag är inte den morskaste personen direkt) dels är det mycket kallare när det är mörkt och jag känner mig tröttare. Men det är mörkt på mornarna också just nu, så det är lika illa både ock.

Yogamamma sa...

shit, att ge sig ut så tidigt är verkligen utmaning. Men om du vill så fixar du det. Eller så kör du helt enkelt ett pass i veckan tills det blir så pass ljust att du även kan springa på kvällarna. Och det är ju snart så ljust.