torsdag, december 11, 2008

Direktreklam

Vem är det egenligen som står bakom program som visas i TV? Att ett visst mäklarbolag ligger bakom programidén till "Nytt Läge" känns väl inte som nån jättehögoddsare. Även föregångaren Roomservice var väl initierad av målarförbundet eller nåt sånt (kommer inte ihåg vilka det var, men det var visst några). Men vem ligger egentligen bakom programmet "Du är vad du äter"? Skulle in på hemsidan för att kolla upp något som sades om några alger som jag inte hann med att höra. Visste att Anna Skipper, som är hälsoexperten i programmet, är en förespråkare av Ayurveda, men när jag kom in på programmets hemsida ligger där även en annons för Skippers egen hemsida. Det visar sig vara en webbshop där produkterna från programmet säljs. Men det är inte en samling av produkter utvalda av Skipper som man skulle kunna tro. Nej, produkterna är av märket "Skipper" och är alltså de som hon använder och förespråkar i programmet. Vem kom på den strålande programidén? Anna Skippers eget företag kanske??

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jepp - the world of business - commercialism - en liten nepotistika värld!

Kajsa sa...

Jag har läst någonstans att programmet har initierats av typ hälsokostbutikernas motsvarighet till måleriförbundet. Och det skulle väl vara logiskt. Fast jag är inte säker.

Nuförtiden verkar hon dock klara sig på egen hand, den där Skipper. Och jag tror fortfarande inte en sekund på att hon är 40.