söndag, december 28, 2008

Kvällstankar

I morgon bitti ska vi försöka gå upp en viss tid med hjälp av väckarklocka och dessutom vara utanför dörren hela familjen en viss tid (som är på morgonen). Undrar hur det ska gå. Vi har inte direkt varit snabba på mornarna den senaste tiden och vi är inte några morgonmänniskor någon av oss. Alla vardagens rutiner blåser snabbt ut genom våra fönster så fort det blir lov och både barn och vuxna somnar alldeles för sent i detta hushåll.

Jaha, här kan ju jag sitta och fundera på det. Eller så kan jag gå och lägga mig i tid..

8 kommentarer:

RANA sa...

Hahaha. Känns igen.

Av hela mitt hjärta: lycka till!
;-)

Kram, Rana

Tove Kungsholmen sa...

Känner också igen mig! Har inte ens lagt mig än och klockan är 06.55... Nej, bara 00.55 här men ändå.

Vilka underbara människor i inlägget nedan!

Yogamamma sa...

Och även jag känner igen mig. Idag var det dags för dagis för Signe. Som tur var skulle jag lämna henne först klockan nio, det var tur för vi vaknade inte förräns kvart i åtta. Och ändå kom vi en kvart sent. Jag funderar på hur det blir med två barn. Puh.

Heliotropen sa...

Igår väckte vi våra barn halv elva. Undrar just hur det blir när de blir tonåringar. Idag blev det dock en tidigare start. Hur gick det för er?

Anonym sa...

Oj - kan du inte ge mina barn medicinen som dina barn har? Våra barn går upp så himmmmmmmla tidigt! ;-)

Anonym sa...

Hur gick det?

Det där är inte lätt. Inte lätt alls...

Kram,
AnnaSv

Kajsa sa...

Rana: Tack.

Tove: Ja, plötsligt känns det som om vi har underbara grannar. :)

Yogamamma: Vad kan jag säga - man vänjer sig. Men efter ett halvår kan jag inte säga att jag alltid tycker att det är lätt.

Heli och Annasv: Det gick bättre än förväntat.

LadyFi: Åh, lite propavan i kvällsvällingen så sover de som små änglar.. ;)

Cec sa...

Det låter som hos oss på lovdagar. Ifall vi kommit utanför lägenheten kl 12, är det en bra dag...
Känns som att man förslöar varandra - ingen tar tag i "problemet" (=göromålen), eftersom att ingen har huvudansvaret.