tisdag, december 30, 2008

Snart

Det blir inte så mycket bloggat när man är hemma en massa dagar med hela familjen, märker jag. Inte så mycket datortid och inte så mycket tid att fundera på saker. Funderingar som ibland blir till blogginlägg. Nåja, en ganska obehaglig fundering som jag har just nu är hur tusan jag ska överleva ekonomiskt i början av nästa år. Dvs tills jag hunnit skaffa ett jobb som hunnit generera några pengar. Har hamnat i en lite dålig glipa mellan knappt existerande föräldrarpenning och ännu inte existerande inkomst från arbete. Och det känns ju sådär med den växande arbetslöshet som alla förutspår. Men vafan, det ska nog gå. Jag får hoppas att det jag alltid tjatar om, "det finns alltid lärarjobb", visar sig stämma. För jag kommer verkligen behöva det nu, snarast. Kramar på er.

3 kommentarer:

Linda sa...

Har en kompis som just fått vik som lärare - visserligen inte här i Sthlm, men ändå. Lovar att det löser sig för dig också.
Stor kram

Karriärmamman sa...

Jobbigt, jag hoppas det löser sig. Men finns det inte många lärarjobb därute? Och det där med ledighet och bloggen känner jag igen... Vi kommer igen efter årsskiftet, eller hur!

Kram på dig!

Anonym sa...

Hoppas att du hittar jobb snart!