fredag, december 26, 2008

Upphittat!

Den här fina lappen satt uppsatt (med telefonnummer längst ner) på busshållplatsen i kväll när vi kom hem vid elvatiden. Jaha, varför ligger den då hemma hos mig kanske ni nu undrar. Jo, det var så klart vi som i förmiddags hoppade på bussen utan påsen med:

1. Julklappar till kusinen Isak
2. Välkommen-till-världenpresent till nya lilla kusin Ebba
3. Grattis-nya-storebrorpaket till Isak
4. Hemmagjord almenacka med foton på Lydia och Sally till farmor och farfar
plus lite mer.
Vi upptäckte inte förlusten förrän vi var på Roslagsbanan halvvägs till Österskär. Inte läge att vända med andra ord. Vi ringde en supersnäll granne som gick ner och kollade efter påsen med hittade inget. Men när vi kom hem satt alltså lappen där. Åh så skönt att det finns så snälla människor. Dagen är räddad och i morgon ska vi dit och hämta påsen hos de snälla människorna som bor några kvarter bort.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir alldeles till mig när jag läser om era snälla grannar och nästan grannar.

Det är riktig julanda det.

/Linda

Anonym sa...

Åhh.. plötsligt händer det!...
Tro det eller ej så finns det tydligen fortfarande ärliga människor kvar här i världen!...

Yogamamma sa...

men åh, vilken tur! Puh! Och god fortsättning!

Jenny sa...

Jag blir alltid lika glad när folk är ärliga...vilken tur ni hade.

Botilda sa...

Som en julsaga - sånt gör mig så glad.

God fortsättning!

Kajsa sa...

Linda: Ja eller hur. Riktigt glada blev vi.

Johanna: Ja, det verkar onekligen så. :)

yogamamma: Tack det samma!

Jen: Ja, verkligen tur. Vi trodde inte riktigt på det, men det kändes super när vi såg lappen.

Botilda: Tack det samma!

Mija sa...

Härliga ärliga människor är det bästa som finns. :)

Passar även på att säga god fortsättning och önska dig ett gott nytt år.

Nu är jag tillbaka vid datorn efter några hemska veckor bland flyttkartonger och sjuka ungar. Puhu! Ska läsa igenom alla inlägg jag missat nu. Ha de! :)

RANA sa...

Puh...

Anonym sa...

Tack och lov!

Julen var räddat!

Anonym sa...

Vilka underbara människor!

Det var som när vi var på Grönan nyss och storebror tappade sin plånbok (med pengar i för en gångs skull) och sedan så fanns den där i serviecdisken. Med pengar i!Otroligt!