tisdag, december 02, 2008

Smak

Längtar efter så konstigt saker just nu. Skyller på mörkret. Är ingen sötsaksmänniska. Smågodis förstår jag mig inte på alls. Ska det vara ska det nog vara mörk choklad, gärna med sprit i. Den absolut enda biten värd att äta i en Alladinask är ju körsbärlikören och jag vet att inte många håller med mig där. Choklad med annan typ av fyllning är inte gott alls. På senaste tiden har jag dock bara längtat efter typ.. korv. Och jag äter inte rött kött. Som tur var finns det underbara kalkonchoritzos på vårt lokala Ica nu för tiden. Men det känns ändå lite märkligt att snaska på dem. Popcorn och nötter hade ju varit mer passande som snacks, men det har vi inga hemma. Ost hade också varit gott. Eller kycklingköttbullar. Eller tofu i koriander. Eller grillad bläckfisk. Eller sprit. Ops! Tror jag håller på att få mens.. eller så är det bara mörkret. Hehe. ;)

4 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Nu blev jag hungrig!

Låter som mens för du är väl inte gravid I guess.

Bäst att sova istf nattmackor...

Anonym sa...

Mörk choklad är min favorit! Och tofu... (äter inte köttt)...

Det är kanske både mörkret och mens...?

Karriärmamman sa...

Jag gissar på mensen jag ;)

Kerstin sa...

Här har du en parner in crime vad gäller chokladen med körsbärslikör =) Fast det är ju ganska bra att gille de udda sorterna fäör då får man dom ju för sig själv.
//Kerstin