fredag, januari 25, 2008

Sanningen eller?

Utmanad av Hanna att berätta sju sanningar om mig själv. Vet knappt vad en sanning är och i vilket fall blir det ju alltid relativt. (Kanske vore bättre att låta någon annan berätta sju "sanningar" om en.. hehe.) Nåväl, här kommer lite om mig i alla fall. Håll till godo:


1. Jag har otroligt låg humor. Jag försöker hålla den i skick och lägger mig ofta på en mer normal nivå, för att folk inte ska bli skrämda, men i mitt huvud pågår någonting helt annat.. hahaha. Dessvärre har jag några gånger tidigare i livet sårat folk utan att riktigt förstå det, men jag är mer medveten nu och håller mig på mattan.

2. Jag är lite av en arbetsnarkoman på det vis att jag har svårt att hålla en schysst nivå. Jag jobbar lätt ihjäl mig och tar på mig alldeles för mycket eller så går jag in i perioder då jag är närmast arbetsskygg. Sällan ligger jag på en bra nivå. Jag kan inte hantera ett jobb, helt enkelt ;-)

3. Jag ångrar delvis de yrkes- och studieval jag gjort i livet. Hade jag haft lite mer mod som ung så hade jag kanske vågat satsa lite hårdare på något av det som faktiskt lockade mig istället för att oftast göra det som jag hade mest lätt för.

4. Ibland drömmer jag om att ge upp hela storstadslivet och flytta till någon liten håla, eller nja, i alla fall till en mindre stad. Men samtidigt får jag panik när jag tänker på det.

5. En av de mest fantastiska sakerna här i livet är att få somna - och somna om. Jag älskar det så mycket att jag är beredd att offra ganska mycket vakentid för känslan av att få slumra in.

6. Jag drömmer ganska ofta om att sitta i en position där jag kan anställa folk. Mycket för att det finns så många härliga människor som jag önskar att jag kunde ge en chans. Men också för att jag skulle gilla att samla bra människor runt omkring mig. Lite ironiskt kanske med tanke på att jag sällan har ett jobb själv, men drömma går ju.

7. Jag är ganska pryd. Tycker inte om att valsa runt naken i lägenheten eller bada nakenbad i diverse sjöar. Jag vill sova med kläder på, är helst själv på toaletten och gillar inte ens att sminka mig inför folk. Däremot stör det mig inte om andra valsar..

Inga kommentarer: