lördag, januari 26, 2008

Boklördag

När jag satt och redigerade härom dagen satt redigeraren och pratade om musik hela tiden. Han spelar själv i tre band och musik är uppenbarligen hans stora intresse. Mellan varven plockade han fram olika nya svenska band på myspace.com som han spelade upp för mig. Sen suckade han bedrövat och uttryckte sin sorg över att det fanns så mycket bra musik så att han aldrig skulle hinna lyssna på allt.

Jag har tänkt så några gånger om teater men framför allt tänker jag ständigt och jämt så om litteratur. Inte har det blivit bättre nu när DN har börjat med bokspecial på lördagarna. Jag tycker det är skitkul att läsa om böcker och få lust att läsa böckerna - men när ska jag hinna läsa själva böckerna? Tänk vad mycket fantastisk litteratur jag kommer att missa i livet även om jag skulle ägna all min lediga tid åt att läsa. Det går liksom inte.

Inga kommentarer: