måndag, januari 14, 2008

Föräldrarkooperativet

Oj då, nu visar sig föräldrarkooperativet från sin rätta sida. Några veckors lugn fick vi. Idag ringer de Jonas på jobbet och vill värva oss till någon ansvarsuppgift (alltså förrutom de obligatoriska). De som finns tillgängliga är bland annat assisterande städansvarig, sekreterare och - ordförande (!). Men men, jag gillar ju förtroendeuppdrag så jag hänger säkert på nåt (dock känns inte ordförande aktuellt första året..).

Vad som oroar mig mer är att jag klockan halv tio på kvällen slår på min mejl, vilket kanske inte alls är säkert att jag gör på kvällen, och ser att Lydia ska ha matsäck med sig i morgon! I morgon!! I en märkt matlåda. Vi äger ingen matlåda! Vad hade hänt om vi inte hade sett detta mejl? Orsaken är visserligen att kockerskan är sjuk, men ändå. Jag är lite chockad. Undra vad vi har gett oss in på.

2 kommentarer:

Heliotropen sa...

Låter som ett lite jobbigt dagis, måste jag säga.

Och för att sammanfatta lite andra kommentarer:
1. Skönt att du mår bättre.

2. Ursöt bild på familjen du lagt in!

Kajsa sa...

Heli: Tack, det går lite upp och ner, det är väl en sån tid på året. Ja, jag börjar misstänka att dagiset kommer ta en del tid och kraft. ;-)