torsdag, februari 01, 2007

Heja heja!

Vad roligt att så många av er ville diskutera jämställdheten! Säger som Botilda att vi får återkomma till frågan om något år, när fler av oss har kommit in i svängen med VAB-dagar, dagishämtningar m.m. Då får vi se hur det blir att ha barn i verkligheten, dvs efter föräldrarledigheten!

Appropå detta var jag föresten och såg "Jösses flickor - Återkomsten" på Stadsteatern tillsammans med min halvsyster Åsa och min styvsyster Johanna för några veckor sedan. Har ni inte redan sett den så se den! De spelar ett tag till, tror jag. Mycket bättre än jag trodde och dessutom en behövlig uppfriskning av lite kvinnokampshistoria. Så härligt dessutom med politisk teater som vågar ha en åsikt! Är så trött på alla navelskådarpjäser som måste tolkas till förbannelse.

Inga kommentarer: