tisdag, februari 06, 2007

Fyra Lassie och en bom



Jag har blivit utmanad av Heliotropen på temat fyra riktiga "Jag mötte Lassie" och sedan en som bara är ljug. Måste ju utmana vidare, så jag utmanar Tove, Hanna, Camilla och Linda.

Inte så rolig kanske, men här kommer min lista. Är nog inte så bra på "Lassie" - känns som om det borde vara mer avlägset och tillkrånglat för att vara roligt, typ. Nåväl, läs och gissa;


1. En gång spelade jag rundpingis ("rumpa") där en av de andra deltagarna var Thomas Di Leva. Han ville verkligen vinna och varje gång han missade så svor han.

2. En gång spelade jag in en låt i en studio där ABBA spelat in en låt dagen innan.

3. En kompis till mig lånade en gång ut en av mina böcker till Rikard Wolff. Han (Rikard) lämnade tillbaka den utan att ha läst den.

4. Anders Carlberg (Fryshusets VD) och Staffan Hildebrandt (regissören till "Stockholmsnatt") var på min 20-års fest. Anders Carlberg gav mig en TV.

5. På en konferens i Stockholm pratade jag med en nobelpristagare i medicin (Stanley B. Prusiner) och en blivande nobelpristagare i kemi (Kurt Wüthrich).

9 kommentarer:

Linda sa...

Oj... utmaningar - jag är rätt usel på sådana, men ska väl göra ett försök.

Svårt att gissa, Di Leva - rundpingis... Ser honom fladdra förbi i någon kaftan och ropa vårblomma...
nä jag tror inte att du fick en tv av Anders o Staffan.

Anonym sa...

Jag tror inte på ABBA, du borde vara för ung. Dimond records (deras gamla studio) är väldens bästa cd-affär idag. Ligger under St Eriksbron för den som inte vet.

Heliotropen sa...

Oj, vad svårt! Det var många som kändes osannolika. Ettan eller tvåan allra mest, men jag får nog hålla med Kaffeflickan. Du måste vara för ung för tvåan.

Camillas lockar sa...

Haha, det är solklart. 5:an är fel!

Räknas det om jag redan gjort den här utmaningen :-D http://www.lockar.se/blog/2007/01/utmaning.html

Botilda sa...

På nåt sätt får jag inte ihop Anders Carlgren med att ge bort en teve. Fyram alltså.

Kajsa sa...

Ha ha, det här var ju jätteroligt, att se hur ni resonerar.. Ska vänta lite med att avslöja bluffen.

Camilla: Tja, okej då. Fast det var ju inga Lassies ;-)

Anonym sa...

Hi hi vilken rolig grej. Tror att 4:an är fel fel fel.
Spänningen är olidlig...

hanna sa...

Hm. Svårt svårt svårt. Jag velar mellan ABBA-studion och Carlberg. Men samtidigt är det kanske en kuggis och då är femman ljug...hm. Ja, du är ju en klurig typ. Jag säger femman!

Tove Kungsholmen sa...

Vojne! Jag såg detta nu och e för trött men ska aspelut ta tag i det, kul!